Gula Katten
Kundtjänst: 020 - 15 20 00  Mån-Fre 9-17 Kontakta oss     
           

Användarnamn

Trygg e-handel
  Alltid låga priser!       1-2 dagars leverans     Fri frakt över 995 kr ex moms

Kategorier

Alltid hos
Gula katten

  Alltid låga priser!
  Handla utan konto
  Fri frakt över 995 kr

  1-2 dagars leveranstid

Betalningssätt

Klarna Logga Vänsterkolumn




Kontakta oss

 






FAQ - Vanliga frågor

Leverans

När får jag min leverans
Leverans sker i regel nästkommande vardag om beställningen görs innan kl. 11.30 och varorna finns i lager. Vid leveranser norr om Dalälven samt Gotland tillkommer 1-2 dagar. Leverans till privatpersoner sker normalt till utlämningsställe. Det går dock att beställa hemleverans mot extra kostnad. Order lagda under helgdag behandlas nästkommande vardag. Leveransen till företag sker till lastbrygga/godsmottagning/markplan vardagar mellan 8:00-17:00.

Slut i lager
Om en produkt är markerad som restnoterad/slut i lager vid leverans skickas denna så snart den kommer in i lager igen, givetvis utan administrationskostnader.


Kan jag ändra min beställning?

Ändringar går endast att göra en kort tid efter beställningstillfället, eventuella ändringar måste anmälas till kundtjänst omgående.

Kan jag ta bort/ångra min beställning?
Det går endast att ta bort en order en kort tid efter beställningstillfället. Kontakta kundtjänst omgående för att få status på din order och för att ta bort din order.

När skickas min beställning?
Alla order på lagerförda varor som beställs innan 11.30 skickas samma dag (gäller endast vardag).

Kan jag följa min beställning?
När du loggat in på ditt konto så kan du följa din order genom att klicka på ”beställningar” under ”din sida”. Där finns en länk per order för att följa din order. Här kan du även se ditt sändningsID.

Vilket utlämningsställe skickas min beställning till?
Du kan hitta ditt närmsta utlämningsställe genom att fylla i din adress i här. Om du önskar ändra utlämningsställe anges det till kundtjänst vid beställningstillfället.

Betalning

Betalningsalternativ
Hos Gula Katten kan du alltid känna dig trygg i att handla med banköverföring, kortbetalning och faktura via e-post eller brev.
Läs mer om betalningsalternativ här.

Faktureringskostnader
Inga dolda avgifter tillkommer. 

När får jag min faktura?
Din faktura kommer normalt samma dag eller dagen efter att du fått din leverans. Inga fakturor skickas med i leveransen.

Fraktkostnad
Order över 995 kr exkl. moms levereras alltid fraktfritt inom Sverige. Annars debiteras:
-För leverans till dörr 69 kr exkl. moms i frakt för företag och 89 kr inkl moms för privatpersoner.
-För leverans till utlämningsställe 69 kr exkl. moms i frakt för företag och 79 kr inkl moms för privatpersoner.

Retur och Reklamation

Hur går jag tillväga för att returnera en vara?
Kontakta alltid kundtjänst innan retur för att få returhandlingar.

Hur går jag tillväga för att reklamera en vara?
Kontakta alltid kundtjänst vid en reklamation för att få mer information om reklamationshantering.

Återbetalning
Alla återbetalningar görs efter att varorna har kommit tillbaka till vårt lager. Återbetalningen sker i så stor utsträckning som möjligt med samma betalningsmetod som vid beställningstillfället.

Hanteringstid
Alla returer och reklamationer hanteras omgående. Det tar ca 5 arbetsdagar efter godkänd retur/reklamation innan återbetalningen är slutförd.

Skadat gods
Är det en synlig skada på godset måste denna anmälas direkt till chauffören vid leveranstillfället/till utlämningsstället när det hämtas ut.

Mitt konto

Glömt lösenord
Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka på knappen ”Logga in” och sedan på ”Glömt lösenord”. Fyll i din e-postadress så skickar vi ditt lösenord.

Poäng - Premieshop
För varje handlad krona exkl. moms får du som kund 1 poäng. Dessa poäng kan bytas in mot produkter du hittar under fliken "Premieshop" på startsidan.

Hur använder jag mina bonuspoäng?
Dina bonuspoäng använder du för köp i vår premieshop som ni hittar under ”Premieshop” längst ner på sidan. Bonuspoängen registeras på ditt konto 17 dagar efter ditt köp. Ditt poängsaldohittar du under ikonen "Lojalitetsprogram" när du är inloggad och klickar på "Din sida". Leverans av premieprodukter sker ca 7-14 dagar efter beställningstillfället.

Favoritlista
Spara dina favoritprodukter i din favoritlista. På varje produktsida finns en stjärna för att markera produkten som favorit. Dessa produkter hittar du sedan under ”din sida” när du är inloggad.