Gula Katten
Kundtjänst: 020 - 15 20 00  Mån-Fre 9-17 Kontakta oss     
           

Användarnamn

Trygg e-handel
  Alltid låga priser!       1-2 dagars leverans     Fri frakt över 995 kr ex moms

Kategorier

Alltid hos
Gula katten

  Alltid låga priser!
  Handla utan konto
  Fri frakt över 995 kr

  1-2 dagars leveranstid

Betalningssätt




Kontakta oss

 






Köpvillkor   

 

Erbjudanden
Olika erbjudanden gällande samma produkt kan ej kombineras.
Försäljning till minderåriga(under 18 år) godtas ej utan målsmans godkännande.

Leveransvillkor
Leverans sker i regel dagen efter om beställningen görs innan kl. 11.30. Vid leveranser norr om Dalälven samt Gotland tillkommer 1-2 dagar.

Order lagda under helgdag behandlas nästkommande vardag. Leveransen sker till företagets lastbrygga/godsmottagning/markplan vardagar mellan 8:00-17:00.
Order över 995 kr exkl. moms levereras alltid fraktfritt inom Sverige. Annars debiteras 69 kr exkl. moms i frakt.

Om produkterna är beställningsvaror eller ej finns i lager är leveranstiden och fraktkostnaderna varierande, var god kontakta kundtjänst vid beställning av beställningsvaror eller ej lagerförda varor.  

Om leverans ej kan ske inom avtalad tid informerar Gula Katten, vid kännedom, utan dröjesmål om anledningen till förseningen samt upplyser om ny leveranstidpunkt.

Köparen har ansvaret för att leverans- och faktureringsuppgifter meddelas Gula Katten vid förändringar.

Leveranser sker endast inom Sverige.



Reklamationer
Om det är ett paket som saknas eller du ser en synlig transportskada ska du anmäla det direkt till chauffören och kontakta vår kundtjänst. Skador som ej är synliga på ytterförpackningen anmäls inom 48 timmar till oss, efter denna tid utgår ej ersättning. Observera att du måste behålla både produkt och emballage tills det att ärendet är avslutat.
Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. Varor som skickas i retur utan returnummer krediteras ej.
Kontakta kundtjänst på nummer 020-15 20 00 för mer information om hur du går tillväga samt får ett returnummer.

OBS! Reklamationer kan ej skickas till Enhagsslingan 3, 187 40 Täby då detta endast är kontor.


Vi följer ARN - Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerrätt / Returer

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt så rekommenderar vi att skicka den i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Varor som skickas i retur utan returnummer krediteras ej. Kontakta vår kundtjänst på nummer 020-15 20 00 för mer information om hur du går tillväga samt får ett returnummer. Gula Katten kommer inte att lösa ut varor som är skickade med postförskott.

För ytterliggare information om Ångerrätt hänvisar vi till Konsumentverket:
Konsumentverkets ångerblankett

OBS! Returer kan ej skickas till Enhagsslingan 3, 187 40 Täby då detta endast är kontor.



Betalning
Betalning sker med kort, banköverföring eller mot faktura. Vid köp med kort eller banköverföring debiteras ditt konto vid beställningstillfället. Vid fakturaköp ska betalningen vara oss tillhanda senast 30 dagar från fakturadatum för företag och privatperson. Vid försenad betalning tas påminnelseavgift á 60 kr samt dröjsmålsränta (18% årsränta). Kreditprövning sker vid samtliga fakturaköp. För alla företag och privatpersoner exkl. aktiebolag skickas en omfrågningskopia ut via den epostadress du angivit vid köpet. Gula Katten debiterar inga fakturaavgifter.

Läs mer om våra betalningsalternativ - Klicka här

Återbetalning

Återbetalning - tidsfrist
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då Gula Katten mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Återbetalning - villkor
Återbetalning sker normalt med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet ska återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står konsument för. Undantag ska informeras gällande återbetalning vid ångerrätt, returrätt och återbetalning av fraktkostnader.

Återbetalning fraktkostnad vid reklamation
Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.


Priser
Priserna anges i SEK, exkl. moms.


Premieshop
För varje handlad krona exkl. moms får du som kund 1 poäng. Dessa poäng kan bytas in mot produkter du hittar under fliken "Premieshop" på startsidan.
17 dagar efter köpet syns dina nya poäng under ikonen "Lojalitetsprogram" när du är inloggad och klickar på "Din sida".
Om du inte har tillräckligt med poäng för en produkt du försöker beställa kommer beställningen makuleras och poängen kommer inte dras av från ditt konto.
Poängen är giltiga i 2 år och vi förbehåller oss rätten att när som helst och utan förvarning ändra ersättningar, poängberäkningar och inställningar i lojalitetsprogrammet.
Leveranstid på dessa produkter är 7-14 dagar.


Garantier
Tillverkarens garantier tillämpas. Kontakta kundtjänst för mer information.

Förbehåll
Vi reserverar oss mot eventuella utgående artiklar, felskrivningar och slutförsäljning. Om detta sker kommer Gula Katten erbjuda en annan produkt. Kund har också möjlighet att häva köpet utan kostnad vid slutförsäljning och vid information om försenad leveranstid.

Personuppgifter

I samband med din beställning och/eller registrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig. Informationen du lämnar om dig själv används för leverans och betalning. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Gula Katten använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Vi förbehåller oss rätten att stoppa/makulera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.


Nyhetsbrev
När du har registrerat dig som kund ger du oss rätten att skicka ut nyhetsbrev och reklamutskick. Om du inte längre vill ha dessa utskick kan du avregistrera dig på länken som finns i nyhetsbrevet eller kontakta kundservice. Uppgifterna kan ändras eller raderas på din begäran.

I och med att du gör din beställning på Gula Katten godkänner du köpvillkoren och förstår att beställningen innebär ett betalningsansvar.
Version 2014-1